Σωρεία παραπόνων σχετικά με τη λειτουργία της ΔΕΗ έχει δεχτεί ο Συνήγορος του Πολίτη στα 11 χρόνια λειτουργίας του. Σε ειδική έκθεση επισημαίνονται σειρά προβλημάτων που ανακύπτουν από 1.751 σχετικές αναφορές.
Σταθερή άρνηση προβάλλει η ΔΕΗ να ικανοποιήσει αιτήματα αποζημίωσης για βλάβες που έχουν προκληθεί σε συσκευές λόγω της αυξομείωσης της τάσης του ηλεκτρικού ρεύματος. Η άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη, που είχε διατυπωθεί στο παρελθόν και σε ειδικό γι' αυτό το θέμα πόρισμα, είναι ότι "ο μεγαλύτερος αριθμός περιπτώσεων αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος οφείλεται σε κακή συντήρηση του δικτύου της ΔΕΗ ΑΕ.
Συνεπώς σε αμέλεια της ίδιας της εταιρείας, η οποία για τον λόγο αυτόν υποχρεούται να αποζημιώσει τους καταναλωτές για τις ζημιές που αυτοί υπέστησαν".
Ωστόσο, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα δίκτυα ηλεκτροδότησης συντηρούνται κανονικά και ότι οι καταναλωτές οφείλουν να εφοδιάζονται με ειδικό ηλεκτρολογικό εξοπλισμό (π.χ. σταθεροποιητές τάσης), προκειμένου να προλάβουν το ενδεχόμενο πρόκλησης ζημιών. Αλλο ένα ζήτημα που θίγουν Πολλές αναφορές πολιτών είναι η διόρθωση εσφαλμένων λογαριασμών.
Συμβουλή
Η ανεξάρτητη Αρχή συμβουλεύει τους καταναλωτές να καταθέτουν προς τη ΔΕΗ αίτηση αμφισβήτησης της επίμαχης χρέωσης και εφόσον διαπιστωθεί λάθος να ζητούν επιστροφή των οφειλομένων, με συμψηφισμό των ποσών σε επόμενους λογαριασμούς.
Ενα τρίτο σοβαρό θέμα για το οποίο διαμαρτύρονται οι πολίτες είναι η μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζεται στην αποκατάσταση βλαβών. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πολίτη, ο οποίος είχε καταθέσει γραπτή αναφορά στη ΔΕΗ ότι σε ορισμένους μετρητές της πολυκατοικίας είναι εκτεθειμένα καλώδια και διατάξεις ασφαλειών, με κίνδυνο ηλεκτροπληξίας ή πυρκαγιάς.
Η ΔΕΗ ασχολήθηκε με αυτό το ζήτημα ύστερα από οκτώ μήνες και αφού προηγήθηκε παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη. Οπως επισημαίνεται, οι καθυστερήσεις ή η αδράνεια των υπηρεσιών της ΔΕΗ μπορούν να αποδοθούν κυρίως στην πλημμελή στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών της, ωστόσο "αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία".