Αιχμές για προγράμματα σπουδών, καθηγητές και φοιτητές

ΑΣΑΦΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΙ στόχοι ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού, γεωγραφική διασπορά των ΑΕΙ και των μονάδων Ανώτατης Εκπαίδευσης, υπέρμετρος αριθμός τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών και μεγάλος αριθμός Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης»:.....
.... αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας μας, όπως τα κατέγραψε η έκθεση για το 2009 της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ). Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη έκθεση συντάχθηκε βάσει των εσωτερικών αξιολογήσεων που έστειλαν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα. Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα σπουδών, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έκθεσης στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει αυθαίρετη ανάπτυξη ειδικοτήτων σε προπτυχιακό επίπεδο, ενώ και ο αριθμός των μεταπτυχιακών είναι πολύ μεγάλος. Στα μεταπτυχιακά, μάλιστα, τονίζεται πως δεν είναι σαφείς οι επαγγελματικές προοπτικές. Η έκθεση, όμως, «ξεσκονίζει» και το εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο έχει έντονη εξω-πανεπιστημιακή απασχόληση, και παρατηρεί ότι οι διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες και γραφειοκρατικές. Στο στόχαστρο της έκθεσης μπήκαν και οι φοιτητές. Το χαμηλό επίπεδο σπουδαστών, ο μεγάλος αριθμός εισακτέων αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας και η αδυναμία προσέλκυσης άριστων μεταπτυχιακών φοιτητών- καθώς αυτοί επιλέγουν σχολές του εξωτερικούείναι τα προβλήματα που εντοπίζονται στη φοίτηση των σπουδαστών. Τέλος, οι ανεπαρκείς και πεπαλαιωμένες κτιριακές υποδομές και η αντίστοιχη κατάσταση στον εργαστηριακό εξοπλισμό συγκαταλέγονται στα βασικά μειονεκτήματα της Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης.