Οχι άλλο αίμα!

47 αεροσκάφη πάνω από 100 ανθρώπινες ζωές, αν συνυπολογίσουμε τις συντριβές δύο μεταγωγικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας,τα τελευταία 20 χρόνια! Το τίμημα ενός «πολέμου» που ποτέ δεν έχει κηρυχτεί ,αλλά μαίνεται ανεξέλεγκτος στη γειτονιά μας. Μόνο που και τα ανθρώπινα λάθη έχουν τις βαθύτερες αιτίες τους,όπως για παράδειγμα τη περικοπή των ωρών πτήσεως για λόγους οικονομίας! Η εκπαίδευση των ελλήνων χειριστών της ΠΑ, είναι.....
... μακράν η δυσκολότερη του πλανήτη. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Έχοντας να αντιμετωπίσουν καθημερινή,ορατή και άκρως επικίνδυνη απειλή από τη διαρκώς ενισχυμένη σε όπλα,μέσα και ανθρώπινο δυναμικό ,τουρκική αεροπορία,οι έλληνες πιλότοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να εκπαιδευόνται διαρκώς σκληρά. Παλιότερα οι έλληνες χειριστές , «έγραφαν» στα κοντέρ ατελείωτες ώρες πτήσης,πολλές από τις οποίες ήταν πραγματικές επιχειρήσεις αναχαίτισης,τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Υπήρξαν εποχές που οι έλληνες πιλότοι , «έγραφαν» ακόμη και 30 ώρες πτήσης το μήνα,δηλαδή το διπλάσιο απ΄ ότι προβλέπουν τα νατοϊκά σταντάρντς για μία αξιόμαχη Πολεμική Αεροπορία. Οι διαχρονικοί κυβερνητικοί «φωστήρες» άρχισαν τη τελευταία δεκαετία να κάνουν ...οικονομία ,κόβοντας τις πτήσεις των μαχητικών! Σταδιακά οι ώρες μειώνονταν και σήμερα όπως καταγγέλουν νεαροί χειριστές στις ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ, «μας αφήνουν να πετάξουμε με τα χίλια ζόρια»! Η καταγγελία μπορεί να έχει το στοιχείο της υπερβολής,που αναπόφευκτα συνοδεύει τον θρήνο των πιλότων για τις νέες απώλειες. Όμως είναι κοινό μυστικό ότι οι ώρες πτήσεις της ελληνικής ΠΑ έχουν περιοριστεί σε 15 το μήνα,όσο δηλαδή είναι το μίνιμουμ ωρών που προβλέπει το ΝΑΤΟ! Μόνο που η ελληνική ΠΑ,δεν μπορεί να συγκριθεί σε επιχειρησιακό επίπεδο, ούτε με καμμία άλλη ευρωπαϊκή αεροπορία. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν νεαροί χειριστές ,που παίζουν κάθε μέρα τη ζωή τους κορώνα-γράμματα, μετά την αποκάλυψη της οικονομικής κατάρρευσης που καημερινά μας απειλεί,οι ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων ,μειώθηκαν κι άλλο. «14 ώρες το μήνα πετάνε οι άπειροι και μόλις 10 ώρες οι έμπειροι»,,επισημαίνοντας ότι η έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης είναι δεδομένο ότι θα προκαλέσει μακροπρόθεσμα κι άλλα θανατηφόρα ατυχήματα .Η εμπειρία ενός πιλότου αποκτιέται μόνο στον αέρα,πουθενά αλλού. Οι νεαροί χειριστές της ΠΑ,δεν μπορούν να μην εξοργίζονται ,όταν διαπιστώνουν ότι εκτός από το μισθό τους,τους κόβουν την ίδια τους τη ζωή,δηλαδή τη πτήση στο Αιγαίο. Λίγοι κατάλαβαν και πολλοί τους κατηγόρησαν όταν πριν από μερικούς μήνες αποφάσιζαν να κάνουν μία συμβολική «λευκή απεργία». Πολλοί είπαν ότι το έκαναν για τα χρήματα που έχαναν από τις περικοπές. Συνάδελφος των πιλότων που ενεπλάκησαν στο ατύχημα της Πέμπτης, από την ίδια μονάδα στη Σούδα της Κρήτης, ξέσπασε: «Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι τότε, δεν είχε να κάνει με οικονομικά θέματ,αλλά με την ...τηλεφωνική διαταγή που είχε φθάσει σ΄ όλες τις μάχιμες μονάδες της ΠΑ,σύμφωνα με την οποία τα αεροσκάφη μας δεν θα εκτελούσαν καμία απολύτως πτήση στο Αιγαίο, λόγω ...της γιορτής του Παιδιού,που γιόρταζαν οι Τούρκοι. Επειδή δεν ήταν η πρώτη φορά που γινόμασταν δέκτες τέτοιων παράλογων τηλεφωνικών πάντα διαταγών,αντιδράσαμε μ΄ ένα τρόπο καθαρά συμβολικό. Δεν αποφασίζουμε εμείς για την εξωτερική πολιτική της χώρας, αλλά κάποιος πρέπει να μας πει τι ακριβώς πρέπει να πιστεύουμε και τι καλούμαστε να προστατεύουμε. Γίναμε αεροπόροι,επειδή θέλαμε να υπηρετήσουμε και να διαφυλάξουμε ιδανικά και πιστεύω. Αν κάτι έχει αλλάξει καλό θα ήταν να το ξέραμε κι εμείς». Δεν είναι μυστικό ότι εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, οι πτήσεις ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών έχουν μειωθεί αισθητά στο Αιγαίο,χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια,ότι οι αποστολές αναγνώρισης και αναχαίτισης τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών δεν γίνονται κανονικά. Όμως υπάρχει σαφής εντολή για μία ...πιο διακριτική αντιμετώπιση των τουρκικών αεροσκαφών. Δεν είναι τυχαίο ότι από την αρχή του χρόνου έχουν καταγραφεί εκατονταδες παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου,αλλά σχεδόν μηδενικές περιπτώσεις εμπλοκής ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών.