Αύξηση της τεκμαρτής διαφημιστικής δαπάνης για τις εφημερίδες κατά 3,69% δείχνουν τα στοιχεία που αφορούν στο 8μηνο, πράγμα που, εν όψει και των εκλογών για την τοπική αυτοδιοίκηση -διαδικασία που παραδοσιακά τονώνει την αγορά κυρίως του Τύπου- δημιουργεί βάσιμες ελπίδες για μεταβολή με θετικό πρόσημο στο κλείσιμο του 2010, για τα ημερήσια και εβδομαδιαία φύλλα.Αντίθετα η σημαντική μείωση......
..... στη διαφήμιση, για την οποία πολύς λόγος γίνεται τους τελευταίους μήνες, αποτυπώνεται με ιδιαίτερα έντονο τρόπο στα περιοδικά και κυρίως στο ραδιόφωνο, ενώ η κατάσταση στην τηλεόραση, παρά το ότι το αρνητικό πρόσημο στην ετήσια μεταβολή παραμένει, μοιάζει να βελτιώνεται, αφού τον Αύγουστο -μήνα κατά τον οποίο παραδοσιακά το μερίδιο της μικρής οθόνης συρρικνώνεται- το μέσο παρουσίασε οριακή σταθερότητα. Το οκτάμηνο Συνολικά και στα τέσσερα μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά) η διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με τη Media Services, σε επίπεδο οκταμήνου 2010, διαμορφώθηκε στο 1,23 δισεκατομμύριο ευρώ, παρουσιάζοντας κάμψη 9,27% σε σχέση με το οκτάμηνο του 2009. Οι εφημερίδες ήταν το μόνο μέσο στο οποίο η ετήσια μεταβολή εμφανίζει θετικό πρόσημο, αφού καταγράφεται αύξηση 3,69%. Το μερίδιο αγοράς των ημερήσιων και εβδομαδιαίων φύλλων εκτινάχθηκε στο 22,65%, έναντι του περσινού 19,82%. Στα άλλα μέσα υπήρξε σημαντική κάμψη. Ειδικότερα στην τηλεόραση η μείωση στο οκτάμηνο σε σχέση με πέρυσι, είναι της τάξεως του 7,68%, στα περιοδικά της τάξεως του 12,97%, ενώ στο ραδιόφωνο έχει αρχίσει να παίρνει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις, αφού έφτασε στο 27,9%. Επισημαίνεται ότι από πλευράς μεριδίων, θετικά διαμορφώνεται η κατάσταση και για τη μικρή οθόνη, της οποίας το μερίδιο αυξήθηκε από το 30,6% πέρυσι σε 31,13% φέτος, ενώ αντίθετα στα περιοδικά μειώθηκε από 41,41% πέρυσι σε 39,72% φέτος, ενώ ανάλογα διαμορφώθηκε η κατάσταση και στο ραδιόφωνο αφού το μερίδιο του μέσου διαμορφώθηκε στο 6,5% φέτος από 8,18% πέρυσι. Πάντως τους επόμενους μήνες αναμένεται σημαντική τόνωση της αγοράς, ειδικότερα του Τύπου, λόγω της εισροής εσόδων από τις προεκλογικές διαφημιστικές καμπάνιες.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ (Ναυτεμπορική)