Τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας επικαλείται ο πρώην πρόεδρος του 5ου τμήματος του ΣτΕ για να επικρίνει με δριμύ τρόπο τη βούληση της πολιτείας για την ιδιωτικοποίηση δημόσιας περιουσίας. Ο κ. Μιχάλης Δεκλερής, ο οποίος χθες ήταν προσκεκλημένος φορέων και κατοίκων της περιοχής του Σαρωνικού και του Υμηττού που αντιδρούν στην παραχώρηση δημόσιων φιλέτων, χρησιμοποίησε ιδιαίτερα.....
σκληρή γλώσσα για τα σχέδια της κυβέρνησης τόσο για την αξιοποίηση του Ελληνικού όσο και για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων στην Αττική. Παρομοίασε το κράτος με ένα σπίτι (το έθνος) που όπως είπε μπορεί να έχει ιδιοκτήτες αλλά κάθε τόσο μισθώνεται σε ενοικιαστές (πολιτικούς), οι οποίοι έχουν την δυνατότητα για κάποιες διαρρυθμίσεις στην διακόσμηση αλλά δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες αλλαγές γιατί υπάρχουν κανονισμοί (Σύνταγμα). Ο επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ, ανάφερε ότι «διεπράχθη το σφάλμα του μνημονίου» που αναγκάζει την Ελλάδα να «κυβερνάται σαν αποικία», προέβλεψε ότι θα υπάρξει και fast από την ανάποδη πλευρά, υπονοώντας ότι οι αποφάσεις του νόμου του κ. Παμπούκη είναι ενάντια στο Σύνταγμα και επομένως «κάποιοι θα μπουν μέσα» και προανήγγειλε ότι «δεν θα αφήσουμε σε χλωρό κλαρί όσους αντιστρατεύονται τις αποφάσεις του ΣτΕ». Ξεπουλούν δημόσια γη Τον κίνδυνο να ξεπουληθεί σε ιδιώτες όλο το φιλέτο της παραλίας του Σαρωνικού (από τον Πειραιά ως το Σούνιο) και των κοντινών νησιών από τα σχέδια fast track επισήμανε η κ. Μαρινέλα Ιατρίδου, από την Συντονιστική Επιτροπή για την διάσωση του Σαρωνικού, επικαλούμενη δήλωση του υπουργού Επικρατείας ότι ο Σαρωνικός μπορεί να μετατραπεί σε Κυανή Ακτή. Όπως είπε «αμέσως μετά τις εκλογές θα βομβαρδιστούμε από τους νέους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς» ενώ τις αντιδράσεις της συντονιστικής επιτροπής του Υμηττού συναντούν και τα σχέδια επέκτασης των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής. Σύμφωνα με τον πολεοδόμο κ. Πάνο Τότσικα, το υπουργείο Υποδομών περιορίζει στα 30 χιλιόμετρα το μήκος του αυτοκινητοδρόμων που ενώ εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον δασικό χώρο του Υμηττού, καλύπτονται από το αναθεωρημένο ρυθμιστικό της Αθήνας με αποτέλεσμα να μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς να χρειάζεται η τροποποίηση του νέου ρυθμιστικού που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο κ. Τότσικας ανέφερε ότι το νέο οδικό δίκτυο προβλέπει την επέκταση της Αττικής Οδού στον ορεινό όγκο πάνω από τους δήμους Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης που μέσω του Ελληνικού θα καταλήγει αρχικά στην Λ. Βουλιαγμένης (πρώην αμερικανική βάση) και στη συνέχεια στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος στην περιοχή του Αγίου Κοσμά. Με τον τρόπο αυτό εκτίμησε ότι εξυπηρετούνται οι τουριστικές και εμπορικές εγκαταστάσεις της παραλιακής ζώνης που σχεδιάζουν οι Άραβες και κατέστησε σαφές ότι θα υπάρξουν νέες προσφυγές στο ΣτΕ για να αποτρέψουν τα σχέδια αυτά. Για την σύνδεση της παραλιακής με τα Σπάτα εμφανίζονται κατά τον κ. Τότσικα δύο εκδοχές: είτε η βελτίωση της σημερινής Βάρης Κορωπίου είτε η δημιουργία νέο οδικού άξονα Ελληνικού-Αεροδρομίου Σπάτων μέσω σήραγγας στον Υμηττό. «Το μόνο πράσινο στο Ελληνικό με βάση τους νεώτερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης θα είναι οι κήποι των ιδιωτών. Αυτό όμως δεν μπορεί να είναι το αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας» δήλωσε ο δήμαρχος Ελληνικού κ. Χρίστος Κορτζίδης.