Με δυσκολία θα βρουν οι καταναλωτές αξιοσηµείωτες διαφορές στις τιµές 29 βασικών προϊόντων, ανάµεσα στις έξι αλυσίδες σούπερ µάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα που έκαναν Τα Νέα. Ενδεικτικά, το ψωµί του τοστ συγκεκριµένης εταιρείας στα 3 από τα 6 σούπερ µάρκετ είχε τιµή 2,73 ευρώ, στα δύο σούπερ µάρκετ κόστιζε 2,72, ενώ µόνο σε ένα η διάφορα της τιµής ήταν οριακά υψηλότερη, στα 2,87 ευρώ. Ένα κιλό αλεύρι....
αντίστοιχα είχε την ίδια τιµή, 1,15 ευρώ, στα 5 από τα 6 σούπερ µάρκετ, ενώ επίσης ένα πακέτο µπισκότα είχε την ίδια ακριβώς τιµή, 1,05 ευρώ, στα 4 από τα 6 σούπερ µάρκετ. Όµως, ακόµα και σε είδη που οι τιµές τους δεν είναι ακριβώς οι ίδιες, η διαφορά τις περισσότερες φορές είναι µερικά λεπτά. Ανάλογη είναι και η εικόνα στο συνολικό κόστος του καλαθιού. Σύµφωνα µε τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών του υπουργείου Ανάπτυξης, στις 5 Οκτωβρίου 2010 ένα καλάθι µε 29 αγαθά κόστιζε στην αλυσίδα Carrefour - Μαρινόπουλος 88,91 ευρώ, στην αλυσίδα Μy Μarket 91,14 ευρώ, στην Α-Β Βασιλόπουλος 89,69 ευρώ, στη Σκλαβενίτης 89,49 ευρώ, στην Ατλάντικ 92,85 ευρώ και τέλος στον Βερόπουλο 90,43 ευρώ. Έτσι, η διαφορά ανάµεσα στο φθηνότερο και το ακριβότερο σούπερ µάρκετ ήταν 3,94 ευρώ, η οποία ανάµεσα σε 4 αλυσίδες σούπερ µάρκετ µειώνεται ακόµη περισσότερο και φθάνει µόλις το 1,5 ευρώ. Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης εκτιµούν ότι οι ανύπαρκτες ή µικρές αποκλίσεις τιµών σε κάθε περίπτωση κρίνονται αδικαιολόγητες και διερευνώνται τόσο στο κοµµάτι που αφορά τις βιοµηχανίες όσο και στο κοµµάτι που αφορά τις αλυσίδες σούπερ µάρκετ. Η ενιαία πολιτική τιµών που ακολουθούν πολλές επιχειρήσεις για τα προϊόντα τους, αλλά και οι σηµαντικές αποκλίσεις σε σχέση µε τις τιµές ίδιων προϊόντων σε άλλες χώρες της Ευρώπης, που έχουν ως αποτέλεσµα οι τιµές στην Ελλάδα να είναι έως και 30% ακριβότερες, αποτελεί προτεραιότητα της ηγεσίας του υπουργείου και για τον λόγο αυτό τις επόµενες ηµέρες αναµένονται επαφές του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη µε εκπροσώπους των πολυεθνικών εταιρειών. Προς την ίδια κατεύθυνση ο υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας επεξεργάζεται αλλαγές σε ό,τι αφορά το καθεστώς των προσφορών σε προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ µάρκετ, οι οποίες θα είναι έτοιµες µέχρι το τέλος του χρόνου, µε στόχο το όφελος των προσφορών να πηγαίνει στην τσέπη του καταναλωτή.